zaterdag 15 september 2007

Survival 12/09 - 14/09






Van 12 tot en met 14 september 2007 zijn we met 7TR op survival geweest. De survival was een soort teambuilding voor onze klas.



Woensdagmiddag vertrokken we met zijn allen met de trein naar de Ardennen. Na de vermoeiende treinrit kregen we een initiatie kaart en kompas lezen. Ik wist van mezelf dat ik een beetje kon kaartlezen maar van een kompas snapte ik niets. Maar na de zware wandeling van woensdagavond vond ik van mezelf dat ik het goed gedaan had. De wandeling was ongeveer 20km, langs bos en asfaltwegen, met een trekrugzak op onze rug. Bij aankomst aan het kamp was ik echt moe en door de gezellige warmte van het kampvuur wou ik vlug in mijn slaapzak kruipen.
De volgende dag hadden we in de voormiddag een intressante les over alles wat te maken had met kamperen. We hadden dan ook een paar goede tips gekregen die van pas kwamen tijdens onze opdrachten in de namiddag. Eerst moesten we met z'n allen een parcours afleggen en daarna werden we opgedeeld in groepjes van 5. In deze groepjes hebben we dus verschillende opdrachten moeten doen zoals boogschieten, vuur maken,... Sommige opdrachten gingen wat beter dan andere maar ja we konden niet in alles goed zijn. ;-)
Na deze hele middag in de rustige natuur mochten we te voet terugkeren naar het kamp in groepjes van 4. Dus hier kwam de cursus kaart en kompas lezen weer van pas.
Vrijdagochtend wandelden we naar een vijver waar we een brug moesten bouwen. De klas werd in 2 gedeeld en we moesten naar elkaar toe bouwen. Na een paar uren hadden we deze opdracht tot een goed einde gebracht en zo werden we een 'echte' klas. :-)
Voor we terug naar huis keerden kregen we lekkere lasagne...

Deze 3-daagse is in mijn opzicht echt geslaagd. Ik hoop dat onze andere uitstappen even boeiend en leuk zullen zijn.






Geen opmerkingen: